طراحی داروخانه بیمارستان

طراحی داروخانه بیمارستان؛ 5 عامل مهم در تغییر دکوراسیون داروخانه سرپایی

زمان مطالعه: 6 دقیقه
امتیاز دهی

پنج دلیل که چرا طراحی داروخانه بیمارستان سرپایی مهم است

مقدمه: در مراکز درمانی روندی وجود دارد که بیماران و مراجعه کنندگان نسبت به این مراکز قابل اعتمادتر هستند.
و داروخانه در مرکز درمانی مطمئن، فرصتی برای تحکیم هویت برند است. پس اگر در بیمارستان، مرکز درمانی و یا حتی ساختمان پزشکان صاحب داروخانه هستید، فرصت خوبی برای برند شدن داروخانه‌ی خود دارید.

1- مکان

اکثر اوقات داروخانه های سرپایی در مجاور لابی بیمارستان هستند، یک مکان عالی در نزدیکی ورودی که به ارسال یک پیام تجاری قدرتمند کمک می کند. گاهی اوقات تنها با عبور از کنار لابی می توانید به داروخانه دسترسی پیدا کنید و بنابراین درب به یک نقطه کانونی تبدیل می شود.

به همین دلیل، برداشت اول از اهمیت بالایی برخوردار است.

لازمه حفظ جریان بصری از لابی تا داروخانه، یک ظاهری زیبا با متریال و رنگ های متناسب است. یک ارتباط قوی نیز از واجبات است. داروخانه سرپایی بخشی از ورودی بیمارستان است و دسترسی به آن از خارج امکان پذیر نیست. از آنجا که فقط از داخل قابل دسترسی می باشد، باید پذیرش انجام شود و خدمات امداد و مراقبت فورا ارائه گردد. در نتیجه باید محیطی زیبا، دلپذیر و در درسترس باشد که در آن امکان دسترسی سریع به خدمات ارائه شده در داروخانه و همچنین تابلو راهنما آن درست در کنار در، باشد.
و چه بهتر اگر داروسازی خوش برخورد باشد که از بیماران استقبال کند و آن ها را به اتاق مشاوره و یا به بخش راهنمایی کند.

داروخانه بیمارستانی

2- تجربه

داشتن درکی درست درباره تجربه ای که افراد در داروخانه بیمارستان دارند امری بسیار مهم است. معمولا آنها بیمار و از دوستان و یا بستگانشان هستند. در هرصورت ما با افرادی سر و کار داریم که مبتلا به دردی، ناراحتی و یا استرس میباشند. به همین دلیل است بهبود تجربه در داروخانه امری ضروری می باشد.

داروخانه می بایست محیطی گرم باشد که با ایجاد فضایی طبیعی از رنگها و متریال آرامش بخش، احساسات منفی را پاک کند. تن های آبی و سبز همراه با زردی پرتلاطم یا نارنجی همراه با استفاده از چوب، سنگ و سایر متریال های طبیعی، تصاویر طبیعی، گیاهان، بته ها یا درختچه ها حقیقتا می توانند ذهن افراد را آرام و مکانی بدون تنش ایجاد کنند. همراه با فضایی آرامش بخش می توانیم یک تجربه کامل از مراقبت های بهداشتی را ایجاد کنیم.

ما میخواهیم بیماران خود را آگاه، در آغوش گرفته و از انها به بهترین شکل مراقبت کنیم. کاری کنیم که برای انها خوشایند باشند راحت باشند انگار که خانه خودشان است. به قدری راحت که سوالات خود را مطرح کنند. فراموش نکنیم که زمان انتظار برای همه استرس زاست خصوصا اگر در انتظار چیزی باشید که در رابطه با سلامتی شما باشد. همچنین استفاده از روش هایی به منظور تبلیغ پیام های بهداشتی درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر می بایست آموزنده و آرامش بخش باشد و دو بخش را شامل شود:

1. مراقبت
2. استرس ممنوع

و تنها با استفاده از طراحی و متریال با کیفیت و خوب است که این امر ممکن میشود. این در رابطه با میزان علاقه شما نسبت به بیماران تان است که در نتیجه درخششی را به همراه خواهد داشت.
این همان چیزی است که داروخانه پنج ستاره یک بیمارستان ، آن را داراست.

3- اتاق انتظار

پتانسیل اتاق انتظار اغلب دست کم گرفته می شود اما نباید از آن غافل شد. میانگین زمان انتظار (بسته به کشوری به کشور دیگر) بین 15 تا 45 دقیقه است. حال در تمام این مدت افراد مشغول به چه کاری هستند؟

زمانی که ما در مورد خورده فروشی داروخانه ها صحبت می کنیم، هدف این است که مشتریان را به گشت و گذار و خرید سوق دهیم. اما وقتی در یک داروخانه سرپایی قرار داریم این بیشتر از یک چالش است.

بیشتر بخوانید:

در بسیاری از اداره‌ها و فروشگاه‌هایی که مردم برای انجام کارشون باید مدتی منتظر بمونن، صندلی‌هایی برای رفاه حال مراجعه کننده‌ها پیش‌بینی می‌کنن. در مراکزی مثل داروخانه‌ها ارائه این خدمات به قانون تبدیل شده و اجرای اون در دکوراسیون داروخانه جزو اقداماتی هست که قبل از افتتاح داروخانه باید در‌نظر گرفته بشه. در این مقاله درباره این مورد بیشتر صحبت کردیم. برای مطالع روی لینک زیر کلیک کنید:
اهمیت نشیمن در دکوراسیون داروخانه

به همین دلیل ایجاد جزایر مهم است. هر جزیره باید طبقه بندی شده باشد (به عنوان مثال دیابتی ها)، که باید توسط یک داروساز متخصص اداره شود، یک اتاق مشاوره کوچک یا در صورت امکان اتاقی که یک متخصص بتواند هفته ای یک بار به طور چرخشی انجا را اداره کند. این عملکرد همچنین برای تبلیغ خدمات بیمارستان است که نزدیکان یا بیماران از ان بی بهره هستند. اما چیزی که حقیقتا باید به دنبال آن باشیم چیزی بیشتر شبیه به یک سالن استراحت است نه چیزی شبیه به یک ایستگاه اتوبوس!

مشتری در داروخانه

با صندلی های ناراحت خداحافظی کنید در عوض از مردم در اتاق های کوچک که لوازم جانبی تلفن همراه و صفحه نمایشی را داراست که به طور مرتب ویدئو های آرامش بخش را پخش می کند استقبال کنید. صندلی ها باید راحت باشند و از متریال با دوام ساخته شده باشند که احتمال اینکه جایشان را مدام عوض کنند کمتر باشد و بعضی صندلی ها باید مناسب افراد مسن باشد.

طراحی، رنگ و متریال همگی باید در راستای مفهوم جدید باشند. اگر سریعا قصد ایجاد خدمات VIP را دارید بهتر است اتاق های انتظار را از هم جدا کنید. سالن های VIP معمولا کوچک ، صمیمی و جدا از سایر بخش های داروخانه است که از متریال مصنوعی و نورتاب ها ساخته شده اند. اگر ویترینی از محصولات مراقبت پوستی از برترین برندهای زیبایی هم باشد بهتر نیز می باشد.

4- نسخه و مشاوره

یک داروخانه بیمارستانی با ساختاری مناسب باید دارای باجه باشد:
– مشاوره در رابطه با محصولات خرده فروشی: با حضور یک داروساز متخصص برای ارائه مشاوره در خصوص تمامی انواع محصولات. باجه کوچک است و همانند صندوق به راحتی قابل شناسایی می باشد.

ایده خوبی است اگر تصویر، آرم یا پیامی در خصوص مراقبت های بهداشتی بر باجه درج شده باشد.

بیشتر بخوانید:

آیین نامه ارائه شده برای تاسیس داروخانه‌ها، قوانینی برای اتاق مشاوره داروخانه هم تنظیم کرده. به همین دلیل موقعی که دکوراسیون داروخانه رو طراحی می‌کنن، بخشی از اون رو به اتاق مشاوره اختصاص میدن و به طور تخصصی به دکوراسیون اتاق مشاوره داروخانه می پردازند. در مقاله زیر به بررسی این استانداردها میپردازیم:
استانداردهای اتاق مشاوره داروخانه

– قسمت پذیرش

اینجا جایی است که ما میخواهیم حرفه ای و محرمانه بودن را در روابط بین داروساز و بیماران افزایش دهیم. بنابراین این باجه ها باید دارای یک پنل خصوصی باشند. مطمئننا ما می خواهیم روابط این دو با گذشت زمان قوی و حفظ شود به طوریکه بیمار دوره درمان راحتی را پشت سر بگذارد همراه با خوش رویی پاسخ درست سوالات خود را از سوی داروساز دریافت کند. هردو رو به روی یکدیگر نشسته و هیچ مشکلی نخواهند داشت. تمامی خدمات رفاهی در جای خاص خود انجام میشوند و کار داروساز سریع تر و به راحتی انجام خواهد شد.

مشاوره داروساز

5- FRONT-END (قسمت جلویی) داروخانه

برای داروخانه سرپایی. قسمت جلویی مهم است زیرا مانند کارت ویزیت عمل می کند. برای طرح بندی باید برخی از منحنی ها وجود داشته باشد تا بیمار را به روشی نرم و ملایم از یک طرف به طرف دیگر هدایت کند. آنچه باید در معرض دید باشد انبوه محصولات یا پیشنهادات نیست، بلکه محصولات مناسب است.

بدون شک افرادی خواهند بود که خودشان می خواهند این کار را انجام دهند، بنابراین سهولت دستیابی به محصولات مهم است ، اما احساس مراقبت و توصیه بسیار مهمتر است ، به همین دلیل همیشه مراکز پشتیبانی وجود دارد، به عنوان مثال تاپ ها یا گاندولاهای تک مارک برای جلوگیری از باز کردن یک محصول و تشویق آنها برای گرفتن مشاوره بکار می روند. قسمت جلویی باید چشمگیر باشد. در این قسمت باید چیزهای خاص و خلاقانه، چیزی طبیعی مانند درختان یا گیاهان را اضافه کرد، و نه فقط نمحصولات را به نمایش گذاشت.

Interior farmacia COR mobiliario 1

بنابراین یک مطالعه خوب در مورد دسته بندی و قرار گرفتن در معرض دید کافی، دقیقاً مانند دنیای خرده فروشی ضروری است. فقط به آشفتگی محصولات پراکنده یا بدون قیمت روی زمین نگاه کنید. مطالعه دسته بندی مناسب و تجارت بصری باید بلافاصله در طرح جلویی قرار گیرد. قسمت جلویی خوب از بیرون پارکینگ یا از راهروی جایی که داروخانه باز می شود شروع می شود. پنجره ها باید جذاب باشد اما بسته نباشد، پر از نور  باشد. ما می خواهیم فعالیت های داروخانه را نشان دهیم و بلافاصله لوگو(برند) خود و خدمات و محصولی را که ارائه می دهیم نشان دهیم.

بیایید چشم انداز جدید داروخانه بیمارستان را به روز کنیم ، بیایید آن را به چیزی بی نظیر تبدیل کنیم که به لبخند و احساس بهتر کمک می کند!
امتیاز دهی
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهار =

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
شهرآرا، پیشرو در طراحی دکوراسیون داروخانه

اطلاع از شرایط VIP شهرآرا + برآورد هزینه دکوراسیون داروخانه شما

لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
شهرآرا، پیشرو در طراحی دکوراسیون داروخانه

اطلاع از شرایط VIP شهرآرا + برآورد هزینه دکوراسیون داروخانه شما

لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

Stay in the loop