افزایش فروش داروخانه

افزایش فروش داروخانه؛ 9 تکنیک مهم

زمان مطالعه: 7 دقیقه
امتیاز دهی

بیشتر افرادی که داروخانه تأسیس کرده‌اند، در درجه‌ی اول به چگونگی افزایش فروش داروخانه خود فکر می‌کنند. اما افزایش فروش داروخانه چگونه ممکن می‌شود؟ و چه راهکارهایی برای آن وجود دارد؟ اگر شما هم درصدد پاسخ به این سوالات هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله حاضر را از دست ندهید؛ چرا‌ که در این مقاله، انواع تکنیک‌های افزایش فروش داروخانه بیان خواهد شد.

افزایش فروش داروخانه با استفاده از یک دکور زیبا

اهمیت زیبایی یک کالا و یک فروشگاه، به حدی جدی محسوب می‌شود که می‌‌توان گفت ضمانت فروش هر‌ کالایی مستقیما با زیبایی آن کالا گره می‌خورد. لازم است بدانید اهمیت زیبایی برای تمام مشاغل و محل‌های فروش، تقریبا یکسان است و استثنای اندکی میان آن‌ها وجود دارد‌. برای مثال داروسازان صاحب داروخانه، باید مانند صاحبان فروشگاه‌ها به فکر طراحی داروخانه خود باشند.

اما نکته‌ای که در زمینه‌ زیباسازی داروخانه بیش از هر مکان دیگری به چشم می‌خورد، متمایز بودن اجناس این مکان و همچنین، قفسه‌های نگهداری این اجناس است. برای مثال قطعا نمی‌شود قفسه‌های لباس‌فروشی را در دیزاین داخلی داروخانه هم استفاده کرد.

گروه معماران شهرآرا متخصص در اجرای دکوراسیون داروخانه

دریافت مشاوره برای طراحی و اجرای انواع دکوراسیون مدرن داروخانه

با تکمیل فرم درخواست مشاوره ، کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

البته خارج از زیبایی، کارایی انواع دیزاین نیز مسئله‌ی بسیار مهمی محسوب می‌شود. شما می‌توانید از طریق مشاوره با کارشناسان مجموعه شهرآرا، هم از نکات و شرایط طراحی دکوراسیون داروخانه مطلع شوید و هم درباره هزینه طراحی یا قیمت قفسه‌بندی‌ داروخانه، پاسخ سوالات خود را به دست آورید. با این مشاوره، شما یک‌بار برای همیشه می‌توانید از مشکلات ناشی از دکوراسیون نامناسب آسوده شوید.

البته نکته‌‌ی دیگری هم که باید در این زمینه بدانید، ارتباط بین دکور و تبلیغات برای داروخانه است. اما این موضوع به چه معناست؟

برای اینکه هر کاری در نهایت درستی از کار دربیاید، نیاز است هماهنگی عمیقی بین اجزای آن نمایان باشد. برای مثال در زمینه افزایش فروش داروخانه، نیاز است دکورتان را با تبلیغات داروخانه‌ خود هماهنگ کنید. این یعنی اینکه اگر برای مثال، شعار داروخانه‌ی شما “دارو به مقدار چشمگیر” است، نباید از قفسه‌های کوچک با تعداد اندک استفاده کنید؛ چرا که در این صورت، تضاد عمیقی برای مشتری حس می‌شود. این تضاد عمیق می‌تواند کلا کار تبلیغ برای داروخانه را با بن‌بست مواجه سازد.

برای افزایش فروش داروخانه، نیاز است دکورتان را با تبلیغات داروخانه‌ خود هماهنگ کنید.
برای افزایش فروش داروخانه، نیاز است دکورتان را با تبلیغات داروخانه‌ خود هماهنگ کنید.

۶ راه برای افزایش فروش داروخانه

قطعا به‌جز دکور زیبا، راه‌حل‌های دیگری نیز برای افزایش فروش و سود داروخانه وجود دارد. باید از همین الآن این نکته را بدانید که داروخانه محلی است که اغلب مراجعه‌کنندگان آن، بیماران وخیم تا نیمه وخیم هستند. به‌همین دلیل، انصاف در قیمت و ضمانت در کیفیت دارو از شروط دنیوی و اخروی فروش بیشتر هر داروخانه‌ای محسوب می‌شود. به‌طور کلی اگر بخواهیم راه‌های افزایش فروش داروخانه را بعد از دکور مطرح کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم.

قیمت مناسب

قیمت مناسب و گذاشتن راه‌هایی برای خرید افراد بی‌بضاعت، از نکاتی است که باید حتما رعایت شود. قیمت کالا، بیش از هر چیزی در میزان فروش موثر است.

کیفیت بالا

اگر داروساز هستید، کیفیت بالای داروها را حتماً باید خودتان بررسی کنید؛ زیرا اگر مشکل کیفی در داروها وجود داشته باشد و مشتری ناراضی شود، می‌تواند علاوه‌بر از دست دادن مشتری مستقیم، منجر به کاهش میل به خرید در سایر مشتریان بالقوه و بالفعل نیز شود.

بیشتر بخوانید: فروش دارو

داروخانه‌ی بزرگ و محصولات متعدد

تا حد امکان، داروخانه‌ خود را بزرگ تأسیس کنید. این موضوع به مشتری القا می‌کند تعداد و انواع زیادی دارو در داروخانه شما موجود است. هر چه شما محصولات مکمل بیشتری داشته باشید، می‌توانید فروش کامل‌تری را تجربه کنید. اما این به چه معناست؟ وقتی مشتری محصولی (مثلا یک کالای بهداشتی و یا آرایشی) را می‌خواهد، می‌توانید در کنار آن محصول، تولیدات دیگری نیز که اثرگذاری محصول مورد نظر مشتری را بیشتر می‌کنند، به او پیشنهاد دهید.

 هر چه شما محصولات مکمل بیشتری داشته باشید، می‌توانید فروش کامل‌تری را تجربه کنید.
هر چه شما محصولات مکمل بیشتری داشته باشید، می‌توانید فروش کامل‌تری را تجربه کنید.

خرید از اماکن معتبر

حتما خرید داروهای خود را از شرکت‌های معتبر انجام دهید و به تاریخ تولید و انقضای آن‌ها توجه نمایید.

استخدام پرسنل حرفه‌ای

پرسنلی حرفه‌ای استخدام کنید تا فروش داروخانه‌ شما به حداکثر مقدار ممکن برسد. اگر شما خودتان داروساز باشید و نخواهید به صورت مرتب در داروخانه کار کنید، به‌طور قطع به استخدام دکتر داروساز نیاز پیدا خواهید کرد. علاوه‌بر این، تعدادی نسخه‌پیچ و یک الی دو حسابدار نیز از افراد حتمی استخدامی شما باید باشند.

تبلیغات حرفه‌ای

راه بعدی افزایش فروش داروخانه، تبلیغات است. تبلیغات شما باید به شکلی باشد که به شدت مشتری را جذب خودش کند. شما باید با انواع تبلیغات، اعم از تبلیغات فیزیکی و همچنین تبلیغات آنلاین و متنی آشنا باشید.

تبلیغات اصولی باعث جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش داروخانه می‌شود.
تبلیغات اصولی باعث جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش داروخانه می‌شود.

متن تبلیغ داروخانه

خب تا اینجا فهمیدیم که برای بازاریابی داروخانه، تبلیغاتی نیاز است که با طراحی کار شما هم راستا باشد. اما حالا چگونه کاری کنیم که این هم راستا بودن به وجود بیاید؟ پیشنهاد ما، نوشتن متن تبلیغاتی برای داروخانه است. نوشتن متن‌هایی که مشتری را از قبل برای خرید از شما آماده کند، می‌تواند یک بازاریابی هوشمندانه برای شما انجام دهد. متن‌های انتخابی شما می‌تواند در دیواره‌ی خارجی داروخانه و قبل از ورود مشتری قرار گیرد یا اینکه پس از ورود به داروخانه، متن زیبای شما نمایان شود.

بهتر است در دیواره‌ خارجی داروخانه‌ی شما، از عکس و متن‌هایی که عمدتا به حوزه‌ی زیبایی مربوط می‌شود، استفاده شود. از شعارهایی که در زمینه داروهای مربوط به بیماری‌ها هستند، استفاده نکنید؛ چرا که وجود عکس یا متن بیماری از همان ابتدا انرژی منفی خاصی به مخاطب القا می‌کند. مثلا شما برای قسمت ورود به داروخانه، می‌توانید عکس چهره‌ای با پوست زیبا را بگذارید و بعد برای سفارش بنویسید:”وعده‌ای برای تنفس دوباره پوست”

البته لزوما نیازی نیست متن در رابطه با پوست باشد، بلکه در زمینه مو و دندان‌ها نیز می‌توانید متن‌های زیبایی بنویسید. برای مثال در رابطه با دندان‌ها می‌توانید بگویید که: «از همین الان قدر مروایدهایتان را بدانید. پس خود را محدود به یک عضو خاص از زیبایی نکنید.»

برای متن تبلیغی بخش داخلی داروخانه، می‌توانید از شعارهایی مانند “وعده‌ای برای زندگی نو” و یا ” زندگی سالم حق شماست” استفاده کنید. البته این شعارها و متن‌های داخلی داروخانه، به هیچ وجه نباید به‌صورت زیاد و اغراق‌آمیز باشد. در ضمن به یاد داشته باشید که این متون تبلیغاتی شما باید در پرسنل شما نیز نمایان باشد. به یاد داشته باشید برای نمایان شدن بیشتر این شعارهای تبلیغاتی نیاز است که هویت بصری داروخانه شما، کاملا ایده‌آل و بر اساس اهدافتان طراحی شده باشد. از این رو باید حتما لوگو جذاب و مفهومی بر اساس اهداف داروخانه خود داشته باشید و آن لوگو را در داروخانه و لباس پرسنل خود نیز پیاده‌سازی کنید. اما چگونه لوگوی جذابی داشته باشیم؟

مجموعه شهرآرا به صورت کاملا تخصصی در زمینه طراحی لوگو داروخانه نیز فعالیت می‌کند. در صورتی که نیاز به لوگو دارید، می‌توانید از طریق صفحه طراحی لوگو داروخانه برای پر کردن فرم اقدام نمایید. می‌توانید از لوگوی خود در صفحه اینترنتی داروخانه خود و همچنین فضای داخلی و لباس پرسنل خود استفاده کنید.

برای نوشتن یک متن تبلیغ داروخانه، باید چند نکته مهم را در نظر بگیریم. اول اینکه این متن تبلیغی قرار است در کجا استفاده شود؟ آیا این متن روی دیوار داروخانه نوشته می‌شود؟ (برای تبلیغات داخل داروخانه در بالا توضیح داده شد و چند نمونه مثال زده شد) آیا از آن، برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی و سایت داروخانه استفاده خواهد شد؟ آیا قصد دارید متن را روی نایلون‌های بسته‌بندی داروخانه چاپ کنید و یا هدف استفاده از این متن، چاپ روی بروشورهای تبلیغاتی است؟ در صورت انتخاب هر یک از جایگاه‌های مذکور، ممکن است نیاز باشد شعار و متن تبلیغی مد نظر شما اندکی جامع‌تر یا خلاقانه‌تر و یا حتی صریح‌تر باشد.

برای نمایان شدن بیشتر شعارهای تبلیغاتی نیاز است که هویت بصری داروخانه، کاملا ایده‌آل و بر اساس اهدافتان طراحی شده باشد.
برای نمایان شدن بیشتر شعارهای تبلیغاتی نیاز است که هویت بصری داروخانه، کاملا ایده‌آل و بر اساس اهدافتان طراحی شده باشد.

نکته بعدی که باید در نظر گرفت این است که این شعار تا حد ممکن ساده و کوتاه باشد تا در خاطر مشتری بماند؛ اما در عین سادگی، پرمفهوم باشد.

نکته آخر نیز این است که یک متن و شعار، باید بتواند به طور عملی برند شما را توصیف کند. پس چیزی که نیستید را به خود نسبت ندهید. ضمنا شعار شما بهتر است خاص و غیرتکراری باشد. در ادامه چند شعار آورده شده است که می‌تواند به شما در انتخاب شعار مناسب ایده بدهد.

  • تمام آنچه برای سلامتی نیاز دارید، اینجاست.
  • ما به سلامت شما متعهدیم.
  • داروخانه معتمد شما
  • سفر سلامتی شما از اینجا آغاز می‌شود.
  • منبع سلامتی
  • نقطه تلاقی سلامتی و خوشحالی
  • بیشتر از فروش دارو؛ سلامتی.
  • یک داروخانه برای همه نسخه‌ها.
  • یک داروخانه برای همه اعضای خانواده.

شما چه شعارهای دیگری برای داروخانه پیشنهاد می‌دهید؟ لطفا در بخش نظرات، با ما در میان بگذارید.

استفاده از تبلیغات آنلاین در صفحه اینستاگرام در افزایش فروش داروخانه بسیار موثر است.
استفاده از تبلیغات آنلاین در صفحه اینستاگرام در افزایش فروش داروخانه بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: تابلوسازی داروخانه

تبلیغات داروخانه اینترنتی

راه‌های مختلفی برای تبلیغات داروخانه اینترنتی وجود دارد. یکی از این راه‌ها، تبلیغ صفحه اینستاگرام داروخانه در فضای مجازی است. شما می‌توانید به صفحاتی که مخاطبین‌شان با مخاطبین هدف شما یکسان است، تبلیغ بدهید تا کاربران را نسبت به برند داروخانه خود آگاه کنید. همچنین اگر شما سایت برای فروش آنلاین دارید، می‌توانید از طریق تبلیغات همسان کلیکی، کاربران هدف را وارد سایت خود کنید. اما همواره مهم‌ترین راه رشد فروش در سایت داروخانه‌های آنلاین، تولید محتوای مفید، مرتبط و مستمر برای جذب ورودی بیشتر در سایت است.

تبلیغات داروخانه فیزیکی

به‌جز روش آنلاین، شما می‌توانید به روش سنتی که همان تبلیغات فیزیکی محسوب می‌شود نیز تبلیغ برای داروخانه خود را در پیش بگیرید‌. برای این‌کار می‌توانید از افرادی برای پخش کردن کاغذهای تبلیغات خود کمک بگیرید یا اینکه می‌توانید پوسترهای خود را در سراسر شهر بچسبانید. به یاد داشته باشید افزایش فروش داروخانه حتی هم اکنون نیز با روش فیزیکی و سنتی امکان‌پذیر است. پس نگران نباشید.

ما سعی کردیم در این مقاله شما را با انواع راه‌های افزایش فروش داروخانه آشنا کنیم. راه‌هایی که ما در این مقاله گفتیم، تماما ابتکارهایی بود که ما طی سال‌ها تجربه برای افزایش فروش داروخانه پیاده‌ کرده بودیم. برای مثال تغییر دکوراسیون داروخانه به طور قطع می‌تواند فروش شما را دو چندان کند.

علاوه‌بر تغییر دکوراسیون، ما مطالبی نیز در رابطه با راه‌های فروش بیشتر گفتیم. در آخر هم نکاتی با موضوع تبلیغ اینترنتی و فیزیکی برای شما ارائه شد. به یاد داشته باشید تمامی این مطالب، می‌تواند برای فروش بیشتر شما مانند یک معجزه عمل کند.

چگونه می‌توان فروش داروخانه را بیشتر کرد؟

+ قیمت مناسب
+ کیفیت بالا
+ تعدد محصولات
+ خرید از اماکن معتبر
+ استخدام پرسنل حرفه‌ای
+ تبلیغات

بهترین متن تبلیغی برای دیواره خارجی داروخانه چیست؟

بهتر است در دیواره‌ خارجی داروخانه‌، از عکس و متن‌هایی که عمدتا به حوزه‌ی زیبایی مربوط می‌شود، استفاده شود. از شعارهایی که در زمینه داروهای مربوط به بیماری‌ها هستند، استفاده نکنید؛ چرا که وجود عکس یا متن بیماری از همان ابتدا انرژی منفی خاصی به مخاطب القا می‌کند.

امتیاز دهی

2 دیدگاه در “افزایش فروش داروخانه؛ 9 تکنیک مهم

  1. Dr Emadrezai گفت:

    عالي بود

    1. mr.hajkarami گفت:

      خیلی ممنونیم از نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + یازده =

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
شهرآرا، پیشرو در طراحی دکوراسیون داروخانه

اطلاع از شرایط VIP شهرآرا + برآورد هزینه دکوراسیون داروخانه شما

لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
شهرآرا، پیشرو در طراحی دکوراسیون داروخانه

اطلاع از شرایط VIP شهرآرا + برآورد هزینه دکوراسیون داروخانه شما

لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

Stay in the loop