فروش دارو در داروخانه‌های مستقل و خصوصی همچنین نوع بازاریابی و توسعه کاری نیز به‌اندازه هر کسب‌وکار و صنعت دیگری بااهمیت است. برای معروف شدن و بیشتر شدن فروش دارو در داروخانه و به عبارتی برند شدن آن جلب کردن نظر مشتریان و تشویق آنها به خرید داروها و لوازم بهداشتی باید با روشی صحیح انجام گیرد که بدین منظور روش تبلیغاتی و بازاریابی باید با تبحر خاصی صورت گیرد.

یکی از مواردی که در نگاه اول می‌تواندباعث جلب‌توجه مشتری داروخانه شود،دیزاین مناسب و چیدمان قسمت‌های اصلی داروخانه برای تحویل دارو و همین‌طور قفسه‌هایی است که برای این کار اختصاص دارد.استفاده از یک دکوراسیون داخلی مناسب که فضا را خیلی شلوغ جلوه ندهد می‌تواند برای مشتریان جذابیت بیشتری را به وجود آورد. توجه به‌ظاهر داروخانه از نکات بسیار مهمی است که ممکن است ازنظر دور بماند اما با یک دیزاین حرفه‌ای توسط یک تیم متخصص می‌توان مشتریان بیشتری را به داروخانه جلب کرد.

گروه معماران شهرآرا با استفاده از تیم متخصص و پر انرژی در زمینه طراحی دکوراسیون داروخانه فعالیت می کند. جهت ارتباط با کارشناسان می توانید از طریق راه های زیر ارتباط برقرار نمایید.


مهم‌ترین نکته‌ای که برای جلب‌توجه مشتری داروخانه وجود دارد این است که در وهله اول مطمئن شوید مکانی که داروخانه شما در آن قرارگرفته است ویژگی‌های رقابتی لازم را در یک بازار پر از رقابت‌های قدرتمند را داشته باشد. مهم‌ترین نکته مثبت و امیدوارکننده در مورد هر داروخانه‌ای این است که ضرورت مراجعه به آن همیشه احساس می‌شود.  بیماران اغلب برای تهیه دارو به دنبال داروخانه‌هایی هستند که خرید از آنها راحت‌تر باشد و قیمت‌های رقابتی و منصفانه‌تری نسبت به داروخانه‌های دیگر داشته باشند. اغلب با چیدمان درست و طراحی داخلی صحیح دسترسی به قسمت‌های مجزایی که برای فروش دارو و یا لوازم بهداشتی در نظر گرفته‌شده است به‌راحتی برای مشتریان میسر می‌شود و ازاین‌رو اغلب مشتریان ترجیح می‌دهند که جهت تهیه لوازم و داروهای ضروری خود به داروخانه موردنظر مراجعه کنند.


نکات مهم در جلب‌توجه مشتری داروخانه

به این دلیل که مراجعه‌کنندگان به داروخانه ممکن است بیماران باشند بهتر است از رنگ‌های مناسبی که احساس آرامش را در محیط القا می‌کند برای دیزاین داخلی استفاده شود تا درنهایت این احساس به مراجعه‌کنندگان دیگر نیز منتقل شود. استفاده از رنگ‌های تند در قسمت‌های داخلی داروخانه و فضایی که با دیزاین شلوغ ارائه می‌شود اغلب سبب کسالت‌بار شدن محیط می‌شود.

نکته مهمی که برای جلب رضایت مشتریان در داروخانه‌ها وجود دارد این است که داروسازان و پرسنل داروخانه تعامل خوبی با مشتریان داشته باشند و آنها را به بهترین نحو راهنمایی کنند. بنابراین اگر داروخانه شما بتواند تمامی نیازهای مشتریان را برطرف کند و برای جلب رضایت مشتریان روش‌های مناسبی را ابداع کند می‌تواند در بازار پررونق و رقابتی جایگاه خود را حفظ کند.

با طراحی استراتژی‌های کاربردی برای داروخانه می‌توانید به برند سازی و در دید عموم بودن داروخانه خود کمک کنید. برای طراحی یک استراتژی مناسب بهتر است تحقیقات لازم را در حوزه کاری خود انجام دهید. برای انجام این کار باید در ابتدا از نوع فعالیت و شیوه بازاریابی داروخانه‌های رقیب خود که در اطراف داروخانه شما قرار دارد اطلاع پیدا کنید.

برای رساندن پیام خود به گوش مشتریان بهترین روش انجام تبلیغات میدانی در میان مشتریان می‌باشد که از این طریق مشتریان را به سمت خود جلب می‌کند. تهیه بروشورها و جزوه‌های تبلیغاتی حرفه‌ای و پخش آنها در بیمارستان‌های مجاور، کلینیک‌های اطراف و مطب پزشکان، بیماران را از نوع عملکرد داروخانه و خدمات‌دهی پرسنل مطلع می‌سازد و موجب جلب مشتریان بیشتر به داروخانه می‌گردد. همچنین می‌توانید با تبلیغات ایمیلی مناطق مسکونی اطراف را از نوع فعالیت داروخانه مطلع سازید.

“گروه معماران شهرآرا متخصص در اجرا دکوراسیون داروخانه و مراکز پزشکی”

تماس با کارشناسان گروه معماران شهرآرا جهت دریافت مشاوره طراحی و اجرای دکوراسیون داروخانه
۲۶۱۴ ۶۹۹ ۰۹۱۳

با تکمیل فرم درخواست مشاوره، کارشناسان ما با توجه به درخواست ارسالی، با شما تماس خواهند گرفت.
فرم درخواست مشاوره

راهکارهای مناسب برای جلب‌توجه مشتری داروخانه

از دیگر راهکارهای مفیدی که موجب می‌شود مشتریان برای همیشه به داروخانه شما مراجعه کنند این است که مشتریان از مراجعه به داروخانه شما تجربه خوب و مناسبی از فضای داخلی و برخورد مناسب به‌دست آورند. طراحی جایگاهی مناسب برای استراحت بیماران و مراجعه‌کنندگان به داروخانه در زمان انتظار می‌تواند در نظر مشتریان نکته‌ای مهم تلقی شود و از اهمیتی که به آنها داده‌شده است احساسی خوشایند به وجود آورد.

بهتر است سیستم‌های مدیریت و سیستم‌های کامپیوتری را در داروخانه خود به‌روزرسانی کنید. هرچه بتوانید با مشتریان محترمانه‌تر برخورد کنید و نیازهای او را در اسرع وقت برآورده کنید امکان مراجعه مجدد مشتریان به‌صورت دائمی به داروخانه افزایش پیدا می‌کند. به‌طورکلی می‌توان گفت مشتری راضی بهترین ابزار برای تبلیغات زنجیره‌ای و زبانی می‌باشد. بدین‌صورت که با رضایت مشتریان افراد بیشتری از دوستان و آشنایان آنها برای مراجعه به داروخانه ترغیب خواهند شد. با استفاده از روش‌های مختلفی که مطرح شد می‌توانید فعالیت داروخانه را در مسیری مناسب و درست قرار دهید.

بیشتر شدن فروش داو