بازاریابی

بازاریابی؛ 8 تکنیک محرک مراجعه‌کنندگان به خرید

زمان مطالعه: 5 دقیقه
امتیاز دهی

بسیاری از افراد گمان می‌کنند بازاریابی در صنف پزشکی امری بی‌معناست، این در حالی است که برخی از نکات بازاریابی و رازهای طلایی مشتری مداری در صنف پزشکی، باعث رونق کسب‌وکار پزشکان و متخصصان می‌شود. توجه داشته باشید، هرساله بسیاری از پزشکان و متخصصان معروف هزاران دلار صرف تبلیغات و بازاریابی می‌کنند تا کسب‌وکار خود را حفظ نموده و آن را رونق ببخشند. ازاین‌رو، بیماران بیشتری را جذب می‌کنند. شما با اجرای چند تکنیک ساده، قادر خواهید بود تا علاوه‌بر افزایش بیماران خود، افزایش سود داروخانه، بازخورد بهتری از تبلیغات، اعم از بروشورها، کارت‌های ویزیت و… به‌دست آورید. ما در این مقاله ۸ تکنیک پیشنهادی بازاریابی پزشکی را گردآوری نموده و آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

روی بیماران آینده‌تان سرمایه‌گذاری کنید

بازاریابی شما باید روی دکمه‌های داغ بیمارانتان متمرکز باشد. درواقع این دکمه‌های داغ هستند که سبب مراجعه بیماران به مطب شما می‌گردند. به نظر می‌رسد تمام مشکلات، ناراحتی‌ها، سردرگمی‌ها و آشفتگی‌های بیماران، موجب انتخاب دکمه‌های داغ می‌شود. دکمه‌های داغ، شامل مواردی نظیر میزان درد در طول دوره درمان، شدت انتظار برای رسیدن وقت ملاقات بعدی و نتایج دریافتی درمان هستند.

دکتر مهدی جاودان

موسس و مدیر داروخانه ایران

موقعیت: اصفهان
متراژ: 54 مترمربع
زمان طراحی و اجرا: 1403

بازاریابی در صنف پزشکی به شما می‌گوید به‌جای فهرست خدمات و محصولات پیشنهادی‌تان، بهتر است دکمه‌های داغ خود را معرفی نمایید. یک قاعده خوب بازاریابی، بیش از آنکه روی «ما» و «برای ما» متمرکز باشد، روی «شما» و «برای شما» تمرکز دارد.

با نام، لوگو و تبلیغ بازاریابی نکنید

مهم‌ترین بخش بازاریابی در صنف پزشکی عنوان است. اگر نام تجاری شما مایکروسافت، استارباکس، نایک و… است، باید بگوییم دیده شدن نام یا حتی لوگوی شما برای دیگران جذابیت ندارند. درواقع تا وقتی‌ از عنوان یا تیترهای جسورانه مرتبط با دکمه‌های داغ استفاده نکنید، تغییری در کسب‌وکارتان صورت نمی‌گیرد. خواندن چنین تیترهایی برای خوانندگان جذاب خواهد بود.

لوگوی داروخانه، نمایشی بصری از هویت برند داروخانه است که اغلب ترکیبی از نمادها، رنگ‌ها و تایپوگرافی دارد و ارزش‌ها، خدمات و ماموریت داروخانه را نشان می‌دهد.
تا وقتی‌ از عنوان یا تیترهای جسورانه مرتبط با دکمه‌های داغ استفاده نکنید، تغییری در کسب‌وکارتان صورت نمی‌گیرد.

یک پیشنهاد بدون ریسک بدهید

هنگامی‌که افراد آگهی تبلیغاتی شما را مشاهده می‌کنند، بهترین کار این است که هیچ کاری نکنند! یکی از موارد بازاریابی در صنف پزشکی این است که یک پیشنهاد بدون ریسک به بیمارانتان بدهید. ارائه یک گزارش یا راهنمای رایگان برای بیماران مناسب است. به‌طور مثال، «۱۰ موردی که باید درباره انتخاب دندان‌پزشک بدانید!» یک مورد رایگان و پیشنهاد بدون ریسک بازاریابی است. علاوه‌بر این، شما می‌توانید درباره یکی از خدماتتان تخفیف خاص قائل شوید یا حتی یک جرم‌گیری رایگان برای دندان مشتری‌هایتان انجام بدهید.

پخش شماره تلفن در فهرست خدمات رایگان، چندان ایده حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد. سعی کنید برای تماس دوباره مراجعه‌کننده، یک دلیل منطقی به آن‌ها بدهید. اگر در چنین امری موفقیت کسب کنید، قادر خواهید بود به‌عنوان یک پزشک یا دندان‌پزشک محبوب و همچنین بازاریاب موفق، در اذهان مشتریان خود باقی بمانید.

گروه معماران شهرآرا متخصص در اجرای دکوراسیون داروخانه

دریافت مشاوره برای طراحی و اجرای انواع دکوراسیون مدرن داروخانه

با تکمیل فرم درخواست مشاوره ، کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

در مقاله‌هایتان ضمیمه بگذارید

ضمیمه‌ها در بسیاری از موارد به‌عنوان بخشی نادیده ‌گرفته‌شده از یک مطلب یا پیام تبلیغاتی محسوب می‌شوند. این در حالی است که اگر از این بخش به‌درستی استفاده شود، می‌تواند به ابزاری قدرتمند برای جلب توجه مخاطبان و تبدیل آن‌ها به مشتریان بالفعل تبدیل شود.

یکی از راهکارهای هوشمندانه برای بهره‌گیری از ضمیمه‌ها، ارائه پیشنهادات جذاب و بدون ریسک است. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید تخفیف ویژه‌ای برای اولین خرید، ارسال رایگان یا یک دوره آزمایشی رایگان ارائه دهید. این نوع پیشنهادات، حس اعتماد و انگیزه را در مخاطبان تقویت می‌کند، چرا که آن‌ها حس می‌کنند چیزی برای از دست دادن ندارند و می‌توانند بدون نگرانی، اقدام به امتحان محصول یا خدمات شما کنند.

همچنین، درج شماره تلفن یا راه‌های ارتباطی سریع و آسان در ضمیمه، اقدامی هوشمندانه است که به مخاطبان اجازه می‌دهد بلافاصله با شما ارتباط برقرار کنند. این روش، حس پاسخگویی و دسترسی سریع را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و فرآیند تصمیم‌گیری را برای آن‌ها ساده‌تر می‌سازد؛ به‌ویژه در دنیای پرشتاب امروز، مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند راه‌های ارتباطی ساده و سریع داشته باشند.

به‌علاوه، ضمیمه می‌تواند به‌عنوان فضایی برای ارائه اطلاعات اضافی مفید عمل کند. برای مثال، اگر محصولی خاص را تبلیغ می‌کنید، می‌توانید نظرات مشتریان راضی یا داستان‌های موفقیت را در ضمیمه بیاورید. این رویکرد به شما کمک می‌کند تا اعتبار و ارزش بیشتری در نزد مخاطبان به دست آورید.

درج شماره تلفن یا راه‌های ارتباطی سریع و آسان در ضمیمه، اقدامی هوشمندانه است که به مخاطبان اجازه می‌دهد بلافاصله با شما ارتباط برقرار کنند.
درج شماره تلفن یا راه‌های ارتباطی سریع و آسان در ضمیمه، اقدامی هوشمندانه است که به مخاطبان اجازه می‌دهد بلافاصله با شما ارتباط برقرار کنند.

به بیماران آینده‌تان آموزش بدهید

ارائه اطلاعات آموزشی، یکی از راه‌های جذب مراجعه‌کنندگان بعدی و حتی بیماران آینده است. سعی کنید به‌جای آنکه از اعتبارات و افتخارات خودتان بگویید یا لیست بلندبالایی از خدماتتان در اختیار مشتریان بگذارید، به آن‌ها ایده و راهنمایی بدهید.

به مراجعه‌کنندگان بعدی بگویید به چه مواردی هنگام انتخاب پزشک توجه کنند، چگونه از سلامتی خود مراقبت کنند یا از مزایای برخی خدمات مرتبط، اطلاعاتی در اختیارشان بگذارید. بازاریابی مبتنی بر آموزش، به مراجعه‌کنندگان شما اطمینان می‌بخشد که آن‌ها با بازاریابی ارزشمند روبرو هستند، نه صرفاً یک تبلیغات آزاردهنده!

با دقت نتایج بازاریابی خود را دنبال کنید

در محل خود یک سیستم کار بگذارید تا با ردیابی بخش‌های بازاریابی دقیقاً متوجه شوید کدام بخش‌ها از بالاترین میزان بازخورد برخوردار بوده‌اند. این موضوع به‌تنهایی ثابت می‌کند کدام بخش‌ها مورد توجه و تأیید مراجعه‌کنندگان شما بوده است.

همه‌چیز را امتحان کنید

هر مورد از بازاریابی را به‌عنوان یک بخش کوچک امتحان کنید و در آخر، نتایج آن‌ها را با یکدیگر مقایسه نمایید. این موضوع قطعاً روی افزایش مراجعه‌کنندگان بعدی یا حتی حفظ رضایت مراجعه‌کنندگان فعلی شما تأثیر بسزایی دارد. اگر هر بخش از بازاریابی را امتحان کنید، متوجه خواهید شد کدام بخش‌ها موردتوجه مراجعه‌کنندگانتان هستند. ازاین‌رو، می‌توانید زمان بیشتری را صرف آن بخش‌ها کنید. این امتحان به‌ظاهر کوچک، می‌تواند در طولانی‌مدت هزاران دلار را ذخیره کند.

مهم است که بازاریابی خود را به‌طور مداوم ادامه بدهید تا شاهد نتایج چشمگیر آن باشید.
مهم است که بازاریابی خود را به‌طور مداوم ادامه بدهید تا شاهد نتایج چشمگیر آن باشید.

به‌طور مداوم بازاریابی کنید

اصول بازاریابی می‌گوید: «یک مشتری به‌طور متوسط تا هفت بار مراجعه، کسب‌وکار شمارا رونق نمی‌بخشد و در واقع، چیزی از شما نمی‌خرد.» بنابراین مهم است که بازاریابی خود را به‌طور مداوم ادامه بدهید تا شاهد نتایج چشمگیر آن باشید. تحقیقات نشان داده‌اند بازاریابی و اثرات مثبت آن، زمانی شروع به اثر کردن می‌کند که به‌طور مداوم و باگذشت زمان انجام گیرد. بنابراین، بهتر است هرچند وقت یک‌بار بازاریابی خود را به شیوه‌های گوناگون تمدید کنید و بازخوردهای مثبتی از آن دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید: تاثیر چیدمان دارو

خدمات شهرآرا

شهرآرا به‌عنوان پیشرو در طراحی دکوراسیون داروخانه، تخصص خود را تنها به این حوزه اختصاص داده است. این تمرکز تخصصی، به ما امکان می‌دهد بهترین راهکارها را برای آماده‌سازی فضای داروخانه شما ارائه کنیم و تمامی دغدغه‌های پزشکان داروساز را به‌طور کامل برطرف سازیم. اگر می‌خواهید از هزینه‌های طراحی و اجرای پروژه خود مطلع شوید، تنها کافی است فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید. تیم حرفه‌ای ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، آماده پاسخگویی به شما خواهد بود.

سخن پایانی

در نهایت، بازاریابی پزشکی به‌عنوان پلی میان خدمات سلامت و نیازهای بیماران، اهمیت ویژه‌ای در دنیای امروز دارد. استفاده از تکنیک‌های هدفمند و اصولی مانند ایجاد ارتباطات موثر با بیماران، بهره‌گیری از ابزارهای دیجیتال، ارائه محتوای ارزشمند و شفاف و ایجاد اعتماد از طریق معرفی تخصص و تجربه، می‌تواند مسیر موفقیت در این حوزه را هموار کند.

به یاد داشته باشید که موفقیت در بازاریابی پزشکی، نه‌تنها به جذب بیماران جدید، بلکه به حفظ و ارتقای رضایت بیماران فعلی وابسته است. صداقت، توجه به نیازهای بیماران و ارائه تجربه‌ای مثبت از خدمات، کلیدهای اصلی برای ایجاد برند معتبر و پایدار در این حوزه به شمار می‌روند.

آیا بازاریابی در صنف پزشکی برای همه پزشکان و کلینیک‌ها ضروری است؟

بله، در دنیای رقابتی امروز، حتی پزشکان و کلینیک‌هایی که از شهرت خوبی برخوردار هستند، نیازمند بازاریابی هستند تا بتوانند خدمات خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کرده و جایگاه خود را در بازار حفظ کنند.

هزینه بازاریابی در صنف پزشکی چقدر است؟

هزینه بازاریابی پزشکی بسته به نوع استراتژی‌های انتخابی، ابزارها و مخاطبان هدف متفاوت است. طراحی سایت، تبلیغات آنلاین، تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، از جمله عواملی هستند که می‌توانند در تعیین هزینه تاثیرگذار باشند.

امتیاز دهی
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 9 =