اولین قدم برای رسیدن به فروش خوب در هر شغلی انتخاب موقعیت مناسب جهت راه‌اندازی کسب‌وکار است. از جمله مواردی که در انتخاب محل داروخانه اثرگذار است رو مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱- قرارگیری در مناطق پر رفت‌وآمد ترجیحاً در مجاورت مراکز خرید و فروشگاه‌ها:

همیشه در ذهن داشته باشید که عابرین پیاده مهم‌ترین عاملین رفت‌وآمد و فروش خوب هستند. این مسئله بدین معنا نیست که افراد دارای وسایل نقلیه را در نظر نگیرید که البته نزدیکی به محل پارکینگ و یا وجود جای پارک در محل و یا نزدیکی محل داروخانه دارای اهمیت فراوانی است و تأثیر بسزایی بر فروش دارد اما در نظرگیری عابران پیاده ارجحیت دارد.

۲- محل قرارگیری داروخانه در محل نزدیک به مطب پزشکان و کلینیک و درمانگاه‌ها:

وجود مطب پزشکان و یا وجود کلینیک و درمانگاه در مجاورت داروخانه تأثیر خوب و مناسبی در دیده‌شدن داروخانه دارد. اما در این مورد باید به مواردی از جمله تعداد مطب‌های پزشکی مجاور شما و همچنین میزان ترافیک و عبور مرور افراد در کلینیک و درمانگاه‌های مجاور را نیز باید مدنظر داشته باشید. همچنین اگر داروخانه شما در مجاورت منطقه مسکونی است باید علاوه بر میزان ترافیک عبور و مرور باید موارد دیگری از جمله محدوده سنی افراد آن منطقه، میزان درآمد و میزان تحصیلات آن مناطق باید در نظر گرفته شود.

۳- قرارگرفتن در مجاورت ایستگاه مترو و یا اتوبوس:

بالاترین میزان ترافیک و عبور مرور افراد در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس می‌باشد. یکی از عوامل جالبی که ممکن است بدان توجه کنیم تأسیس داروخانه در فرودگاه و یا در مجاورت ترمینال است. زیراکه بسیاری افراد باتوجه‌به عجله‌ای که برای به‌موقع رسیدن به پرواز خود دارد امکان فراموشی دارو که جزو موارد ضروری است را از یاد ببرد و امکان بازگشت به منزل را نداشته باشند.

۴- قرارگیری در محلی که بیشتر و بهتر قابل رویت باشد و دید مناسبی به خیابان داشته باشد:

توجه داشته باشید داروخانه‌هایی که دارای دید مناسبی از خیابان دارند داری فروش بهتری هستند و توصیه نمی‌شود که در داخل ساختمان و کوچه داروخانه قرار گیرد زیراکه کمتر در ذهن باقی می‌ماند.

۵- قرارگیری در محلی که دارای جای پارک مناسب و یا در مجاورت پارکینگ باشد.