خلاصه: 

درگذشته  ، شاید در  ده سال قبل بهترین راه برای تبلیغات  و معرفی خدمات پزشکی  استفاده از تراکت‌های دستی و تبلیغات محیطی و بنرهای تبلیغاتی  بود.

با گسترش علم و به‌روزآوری علمی در دنیا معرفی خدمات درمانی از سمت  پزشکان بسیار  عالی و راحت‌تر شده است.

با استفاده از اینستاگرام و راه‌اندازی صفحه‌های تبلیغاتی کاری و همچنین  راه‌اندازی کمپین‌ها به‌راحتی می‌توان  تبلیغات پزشکی را بهتر بشناسیم. این نقش اینستاگرام در تبلیغات پزشکی می‌باشد.

نقش اینستاگرام در تبلیغات پزشکی  در تجارت مدرن و دیجیتال

نقش اینستاگرام در زندگی مدرن و دیجیتال امروزه بسیار مهم است و شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام محیطی کامل جهت تبلیغات پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی می‌باشد.

باید بدانیم که اینستاگرام در تبلیغات یک نقش کاملاً استثنایی می‌باشد. شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام به یک منبع مهم سلامت تبدیل‌شده‌اند و نه فقط برای سرگرمی بلکه تقریباً ۹۰ درصد بزرگ‌سالان که از این رسانه استفاده می‌کنند اطلاعات بهداشتی و پزشکی خود را برای دیگران نیز به اشتراک می‌گذارند.

در این میان هم می‌توان به تبلیغات بسیار گسترده پزشکی در اینستاگرام دسترسی پیدا کرد. دانستن مراقبت‌های بهداشتی و همچنین تبلیغات پزشکی حق هرکسی می‌باشد، ارائه‌دهندگان، سازمان‌ها و پزشکان باید محتوایی محتاطانه و جذاب را ایجاد کنند و درعین‌حال، باید قوانین و مقررات و صحت اطلاعات را همراه داشته باشید.

در این پست به نقش اینستاگرام در تبلیغات پزشکی و مزایای استفاده از رسانه‌های اجتماعی در مراقبت‌های بهداشتی نگاه می‌کنیم. ما همچنین راهنمایی‌هایی در مورد چگونگی حفظ و تطبیق کانال‌های اجتماعی را ارائه می‌دهیم.

مزایای رسانه‌های اجتماعی و اینستاگرام در ، بالا بردن آگاهی و مقابله با اطلاعات نادرست وظیفه اصلی هرکسی می‌باشد . تبلیغات می‌بایست بتواند نقش قابل قبولی در بالا بردن سهم اطمینان هرکسی داشته باشد .

باید دانست که رسانه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام نقش اساسی در مورد تبلیغات در هر زمینه‌ای بخصوص پزشکی دارد، باید به این نکته هم دقت کرد که فضای مجازی پر از اطلاعات نادرست پزشکی و بهداشتی می‌باشد.مشارکت شهروندی و مسائل مربوط به مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند برای همه افراد جامعه مفید باشد.

تبلیغات پزشکی

رسانه‌های اجتماعی توسط متخصصین بهداشت استفاده می‌شود و طور گسترده‌ای توسط افراد و کسب‌وکارها به‌کار گرفته می‌شوند تا از این طریق بتوانند با افراد مختلف ارتباط برقرار کنند و حتی محصولات و خدمات را به فروش برسانند. ازآنجایی‌که این سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هرروزه در حال پیشرفت هستند، به یک شیوه رایج تبلیغات برای رسیدن به مصرف‌کنندگان تبدیل‌شده‌اند، متخصصین مراقبت‌های بهداشتی در حال یافتن راه‌های جدید و مؤثر برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی هستند.

نقش اینستاگرام و رسانه‌های اجتماعی و بهداشت و درمان

بسیاری از مدیران و پزشکان و مراقبین بهداشتی تلاش می‌کنند تا به‌طور مؤثر از رسانه‌های اجتماعی،برای ارتباط خود با بیماران و مصرف‌کنندگان استفاده کنند.

سازمان‌ها از طریق تاکتیک‌های بازاریابی و ارتباطات مؤثر می‌توانند از تکنیک‌های سنتی تبلیغی دوری کنند. و از اینترنت برای ارتباط با مصرف‌کنندگان در حوزه سلامت استفاده کنند.

نقش اینستاگرام در پزشکی را می‌توان در این مورد دید که مصرف‌کنندگان و بیماران به‌شدت بر اطلاعات موجود در اینترنت سوار شده‌اند . و از اینترنت برای گردآوری اطلاعات سلامت و پزشکی استفاده می‌کنند.

وقتی این اطلاعات بین پزشکان و بیماران رخ می‌دهد، دیگران هم از این منابع برای تحقیق استفاده می‌کنند و یا برای به اشتراک گذاشتن تجارب با بیماران و همکاران خود استفاده می‌کنند. اینستاگرام در تبلیغات بسیار مهم و خاص می‌باشد ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و سایر سازمان‌های مرتبط و بیماران نیز تمایل به جستجوی اطلاعات از طریق رسانه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام هستند که در انتخاب پزشکان، متخصصان و بیمارستان‌ها به‌منظور تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد بهترین شیوه‌های مراقبت از بیمار کمک می‌کند.

افراد از رسانه‌های اجتماعی برای ارسال نظرات و یا دیدن نظرات دیگران استفاده می‌کنند. ارائه‌دهندگان باید در رسانه‌های اجتماعی فعال باشند و اطلاعات دقیق ارائه دهند، با خوانندگان ارتباط برقرار کرده و تکنیک‌های بازاریابی را در صورت لزوم اجرا کنند.

تبلیغات پزشکی

استفاده از رسانه‌های اجتماعی و نقش اینستاگرام

شیوه‌های مختلفی وجود دارد که مدیران مراقبت‌های بهداشتی از رسانه‌های اجتماعی برای ارتقای خدمات خود و ارائه اطلاعات دقیق پزشکی به بیماران استفاده می‌کنند. در اینجا راهکارهای حرفه‌ای درزمینه نقش اینستاگرام در تبلیغات پزشکی را به‌صورت خلاصه‌وار مرور می‌کنیم:

به اشتراک‌گذاری اطلاعات

رسانه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام امکاناتی را در نظر گرفته که افراد را قادر به دسترسی سریع به اطلاعات و برقراری ارتباط با دیگران کند.

سازمان‌های بهداشت و درمان، با استفاده از این ابزار و وب‌سایت‌ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مصرف‌کنندگان به روش‌های مختلف ازجمله به اشتراک‌گذاری اطلاعات عمومی در مورد عکس‌ها و راهنمایی برای جلوگیری از نفوذ بیماری، همچنین اشتراک‌گذاری اخبار مربوط به شیوع و یا خطرات بهداشتی و ارائه یک راه مؤثر درمانی برای مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه اطلاعات دقیق به بیماران است. نقش اینستاگرام در پزشکی دارای مزایایی هم هست که عبارت‌اند از:

به‌روزرسانی در مورد فن‌آوری های جدید

    معرفی پزشکان جدید در شبکه‌های اجتماعی

    پاسخ به سؤالات در مورد موضوعات مختلف  ازجمله آدرس مطب پزشکان و یا ساعات کارشان و ….

    اطلاعات عمومی قبل و بعد از معاینه و معالجه را ارائه می‌کند.

مقایسه و بهبود کیفیت یکی دیگر از راه‌های مؤثری هست که مدیران مراقبت‌های بهداشتی از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. صرف وقت برای ارزیابی بیماران خود برای درک بهتر از خدمات ارائه‌شده و رضایت کلی بیمار است.