موفقیت در کسب‌وکار پزشکی یکی از مهمات کلینیک، مطب، درمانگاه و سایر مراکز درمانی به شمار میاد، طراحی کلینیک زیبایی از اهمیت بصری فوق‌العاده‌ای برخورداره.

به‌طوری‌که طراحی این‌طور جاها ممکنه روی مراجعات بعدی مطب شما هم مؤثر باشه. سفر به دنیای طراحی در صنف پزشکی متناسب با دارایی و سرمایه شماست. منتها نمی‌شه بنا به میزان سرمایه از طراحی مطب صرف‌نظر کرد.

طراحی و اجرای دکوراسیون کلینیک زیبایی

کلینیک و یا درمانگاه شما باید ازلحاظ عملکرد، زیبایی و سابقه چنان پویا باشه که این عوامل به برند سازی شما در صنف پزشکی کمک بکنه.

بنابراین، قبل از اینکه دست به اقدامی بزنید نکات گردآوری‌شده توسط ما رو بررسی کنید و با مشاور متخصص مشورت نمایید

image

ارزش هایی که با طراحی مطب و چیدمان اصولی در کسب‌وکار شکل میگیره

image

احساس آرامش را در بیماران ایجاد می‌کند

اگر به هردلیلی در ویزیت بیمارها تاخیر بوجو بیاد،چقدر حاضر هستند صبر کنند؟ طراحی سالن انتظار نوع فعالیت‌هایی که بیمارها در این قسمت انجام می‌دهند باید موردتوجه قرار بگیره تا احساس کسالت و خستگی از انتظار در بیماران به وجود نیاد و تا حد امکان متوجه گذر زمان نشند.

کاهش بی‌نظمی در مطب

کلینیک زیبایی مکانی ست که برای استفاده از خدمات ، بنابراین با طراحی مناسب و رعایت استانداردها می توان فضایی مدرن ایجاد کرد و دست کارکنان رو برای استفاده بهینه از فضای داخلی باز گذاشت به این ترتیب از ایجاد اغتشاش و شلوغی اضافی در کاربرد تجهیزات داخلی جلوگیری میشه

امکان مراجعه بعدی بیشتر خواهد شد

یک کلینیک زیبایی متفاوت با حفظ موارد اصولی و مهم، احساس اطمینان را در مراجعه‌کننده ها بیشتر میکنه و درنهایت امکان مراجعه بعدی و معرفی شما به افراد دیگه بیشتر میشه .البته اینو باید بگیم که اگر شما در کارتون مهارت نداشته باشید و یا مشکلات دیگه ای مثل نداشتن پرسنل خوب و نبود نظم در نوبت دهی و…داشته باشد حتی اگر بهترین وخاص ترین دکوراسیون رو داشته باشید مراجعه کننده های خودتون رو از دست میدید!اما اگر عکس این موضوع باشه و شما در کار خود متخصص باشید اما محیط خوبی نداشته باشید مثل این هست که شناسنامه نداشته باشید!

ابزارها و راه‌های تشویق‌کننده و محرک برای مراجعه همیشگی

روی بیماران آینده سرمایه گذاری کنید

بازاریابی شما باید بر روی دکمه‌های داغ بیمارها متمرکز باشه . درواقع این دکمه‌های داغ هستند که باعث مراجعه بیمارها به مطب شما میشوند. به نظر می‌رسد تمام مشکلات، ناراحتی‌ها، سردرگمی‌ها و آشفتگی‌های بیمارها موجب انتخاب دکمه‌های داغ می‌شه.دکمه‌های داغ شامل مواردی مثل میزان درد در طول دوره درمان، شدت انتظار برای رسیدن وقت ملاقات بعدی،زیبایی،نظم و بهداشت محیط و نتایج دریافتی درمان هستند.

بازاریابی در صنف پزشکی به شما می‌گه به‌جای فهرست خدمات و محصولات پیشنهادی‌ بهتره که دکمه‌های داغ رو معرفی کنید.

یک قاعده خوب بازاریابی قبل از اینکه روی “ما” و “برای ما” متمرکز باشد، روی “شما” و “برای شما” تمرکز داره.

به بیماران آینده‌تان آموزش بدید

ارائه اطلاعات آموزشی یکی از راه‌های جذب مراجعه‌کنندگان بعدی و حتی بیماران آینده ست سعی کنید به‌جای اینکه از اعتبارات و افتخارات خودتون بگید و یا لیست بلندبالا از خدماتتون رو در اختیار مشتریان بذارید ، به آن‌ها ایده و راهنمایی بدید.
به مراجعه‌کنندگان بعدی بگید به چه مواردی هنگام انتخاب پزشک توجه کنند، چجوری از سلامتی خود مراقبت کنند و یا از مزایای برخی خدمات مرتبط اطلاعات در اختیارشون بذارید.
بازاریابی مبتنی بر آموزش، به مراجعه‌کنندگان شما اطمینان میده که آن‌ها با بازاریابی ارزشمند روبرو هستند نه صرفاً یک تبلیغات آزاردهنده

وجه تمایز گروه معماران شهرآرا

اولین شرکت مشاوره و طراحی اختصاصی

قبل از وارد شدن به این بخش درباره آنچه نیاز واقعی کلینیک‌های زیبایی و درنهایت مراجعه‌کنندگان آنها (بیماران) است تحقیقات بسیاری انجام دادیم برای ما مهم بود آنها چه می‌خواهند و اصول خاصی که باید برای طراحی در این حوزه در نظر بگیریم چه چیزی است بعد از تشکیل یک تیم حرفه‌ای پا به این عرصه گذاشتیم و شروع به فعالیت کردیم

کاهش هزینه‌های اجرایی

داشتن یک کارگاه اختصاصی موجب شده است هزینه‌های شما را به میزان زیادی کاهش دهیم تنها به این دلیل که هزینه ‌های واسطه هایی که برای اجرا در میان هستند را حذف کرده‌ایم.هر خلاقیتی در کارگاه ما قابل پیاده سازی است

بهینه کردن زمان

به علت داشتن تجربه کافی و همچنین طراحان خبره و تیم اجرایی توانایی ما در این زمینه به نسبت همکاران بیشتر بوده و توانسته‌ایم برای قشر پزشکان عزیز که معمولاً محدودیت زمانی دارند ، در کمترین زمان و توجه به زمان‌بندی تعطیلات رسمی پروژه‌ها را با بهترین کیفیت انجام دهیم.

تاثیر دکوراسیون مطب زیبایی در احساس مراجعه کننده

چند میگیرید بازسازی کنید؟

در جواب این سوال که قطعا سوال مهمی هم هست باید بگیم که:
یک نسخه رو نمیشه برای همه پیچید!

قیمت یه پروژه بازسازی و طراحی داروخانه به خیلی از موارد مثل،متراژ فضا،متریال،نیاز های کارفرما،نوساز یا فرسوده بودن ملک(اگر فرسوده باشه مواردی مثل: کف،سقف،نورپردازی ،دیوارها و… باید بازسازی شوند!)و.. در نهایت تا طراحی اولیه انجام نشه امکان برآورد دقیق قیمت نیست!میتونید در قدم اول فرم بررسی وضعیت دکوراسیون داروخانه رو تکمیل کنید و ما میتونیم با بررسی فرم شما یک بازه قیمت رو اعلام کنیم .
موارد مهم در طراحی کلینیک زیبایی

توجه به جزییات ازجمله طراحی میز پذیرش مهم هست و باید مطابق با اصول استاندارد ارگونومی انجام بشه.

استفاده از بهترین مواد مصرفی از موارد دیگه با اهمیت برای خلق فضایی مناسب هست.

برای بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی بهتره تماماً از چوب استفاده نشه تا فضا یکنواخت نباشه ولی برای طراحی میز پذیرش میشه با استفاده از چوب ام دی اف فضای سالن انتظار را از حالت یکنواختی و سادگی بیرون آورد.

استفاده از یک فرم زیبا به‌عنوان محلی برای نشستن بیماران در سالن انتظار می‌تونه کلینیک زیبایی را از فضاهای مشابه متمایز کنه.

نوع رنگ‌آمیزی غالب در فضای کلی کلینیک از مهم‌ترین مواردی هست که در طراحی و بازسازی کلینیک زیبایی موردتوجه معماران و طراحان حرفه‌ای قرار می‌گیره رنگ‌هایی که مناسب محیط داخلی کلینیک زیبایی هستند معمولاً رنگ‌های روشن هستند. رنگ سفید در رأس رنگ‌های مناسب و کاربردی قرار داره و به دلیل اینکه نور را به خوبی بازتاب میکنه و نمادی از طراوت و شفافیت هست اولین رنگیه که کارشناسان طراحی برای دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌کنند. استفاده از رنگ‌های ملایم دیگه در کنار رنگ سفید می‌تونه حالت سرد ظاهر کلینیک رو از بین ببره و با ایجاد کنتراست ساده فضایی سرزنده و متفاوت رو خلق کنه. این نکته باید در نظر گرفته بشه که رنگ‌های تند برای معماری داخلی و کلینیک مناسب نیستند.

فرم بررسی وضعیت

همانطور که هیچ پزشکی قبل از آنکه بیمار خود را معاینه کند هیچ نسخه ای برای او نمی‌نویسد یا به تعبیری از نسخه های آماده برای بیماران خود استفاده نمی‌کند گروه معماران شهرآرا نیز برای خدمت رسانی هرچه بهتر فرم‌هایی طراحی کرده که با توجه به خواسته و نیاز شما و همین طور با توجه به محیطی که در آن قراردارید بهترین طرح پیشنهادی را به شما ارائه دهد. قبل از اینکه ما مجری کار شما باشیم به شما مشاوره می‌دهیم تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. لطفا فرم مربوطه را تکمیل و دکمه ارسال را بزنید .

چرا باید کلینیک زیبایی بصری داشته باشد؟

داشتن محیط زیبا،راحت و امن لازمه شروع برای همه ی کسب و کارهاست،مخصوصا کلینیک های زیبایی.ایجاد محیط راحت برای مراجعه کننده ها احترام به اونهاست و یکی از مواردی هست که در بازاریابی پزشکی هم مهمه.

1-جنس مصالح انتخابی برای کلینیک زیبایی چگونه باید باشد؟

استفاده از جنس مصالح و تجهیزات مرغوب و باکیفیت برای کلینیک ضروری می‌باشد به دلیل این‌که اغلب مواد باکیفیت دارای دوام بهتری هستند و تمیز کردن آنها راحت‌تر می‌باشد همیشه احساسی از پاکیزگی و نشاط را برای مراجعه‌کنندگان به وجود می‌آورند ازاین‌رو احساس اعتماد مشتری به نظافت محیط بیشتر می‌شود.

2-چه نوع چیدمان و ترکیب رنگی برای دکوراسیون کلینیک زیبایی بهتر است؟

قبل از انتخاب وسایل ضروری برای یک چیدمان مناسب در مکان‌های موردنظر باید از اصول مناسب پیروی کرد. مشورت با یک متخصص می‌تواند گزینه‌های مناسبی را در اختیار شما قرار بدهد. به‌عنوان‌مثال ترکیب رنگی هماهنگ برای قسمت‌های اصلی شامل دیوارها و کف‌پوش‌هایی که بارنگ آرامش‌بخش پوشانده شده‌اند در ایجاد احساس صمیمیت و امنیت در بیماران نقشی مهم دارد. در انتخاب مبلمان و چیدمانی که به‌نوعی با راحتی و آسایش بیماران و مراجعه‌کنندگان سروکار دارند باید دقت کرد که نشیمن مناسب و کافی وجود داشته باشد و از طیف رنگ‌هایی استفاده شود که غالباً با ترکیبی از سفید و سبز پوشیده شده‌اند تا محیطی آرام خلق شود. ترکیب رنگ‌های درخشان به همراه رنگ سفید می‌تواند فضایی دل‌نشین و خاص به‌ویژه برای داروخانه‌ها خلق کند و به محیط شخصیت بدهد.

3-چگونه یک دکوراسیون متمایز نسبت به رقبا خلق کنیم؟

یک عامل مهم در تغییرات دکوراسیون متفاوت در هر مکان توجه به کاربری آن با توجه به سن و سال و روحیه افرادی می‌باشد که با مکان موردنظر به هر نحوی ارتباط دارند. تغییرات اساسی برای خلق یک دکوراسیون منحصر به فرد شامل تغییر پوشش دیوارها، کف و سقف می‌شود و رنگ‌آمیزی مطلوب با ترکیبی از دیوار پوش های جدید فضایی خارق‌العاده ایجاد می‌کند.

4-آیا تدبیری برای بی‌نظمی و شلوغی‌هایی که معمولاً در داروخانه هست دارید ؟

درتیم طراحی به مواردی ازاین‌دست حتماً توجه می‌شود و معمولاً در داروخانه‌ها ،سعی می‌کنیم با توجه به تنوع دربسته بندی داروها که خود رنگ‌آمیزی دارد، رنگ غالب را سفید در نظر گرفته که هم تأثیر در بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا دارد و هم بی‌نظمی ایجاد نمی‌کند و البته متریال و رنگی که برای پرسنل ایجاد یکنواختی نکند را در نظر می‌گیریم. همچنین توجه به نورپردازی از دیگر عوامل مهم در این امر هست که به بهترین نحو انجام می‌شود.

5-طراحی و بازدید هزینه دارد؟

دو نوع پکیج طراحی با خدمات و قیمت های مختلف داریم،که قیمت ها با توجه به فیلم و عکس هایی که برای ما ارسال کردید،متراژ و خواسته های کارفرما در نظر گرفته میشه. بعد از انتخاب پکیج طراحی،قرار بازدید هماهنگ خواهد شد.در بازدید از فضا پلان برداری،مشاوره در جانمایی و … انجام خواهد شد.

6-امکان انجام پروژه در شهرهای دیگر هم وجود دارد؟

هیچ محدودیتی در اجرا پروژه درهیچکدام از شهرهای ایران وجود ندارد.اگر پلان دقیق از فضا موجود باشد بدون بازدید اولیه بعد از انتخاب پکیج، طراحی انجام میشود.کرکسیون طراحی بصورت آنلاین پیش خواهد رفت و برای اجرا هم بیش از نیمی از کار در اصفهان انجام خواهد شد و فقط نصب در محل پروژه باقی میماند.

Call Now Button
× ارتباط با مشاوران شهرآرا