دکوراسیون کلینیک زیبایی

دکوراسیون کلینیک زیبایی؛ چیدمان جذاب از نگاه مشتری

زمان مطالعه: 4 دقیقه
امتیاز دهی

طراحی داخلی اماکن درمانی به‌خصوص دکوراسیون کلینیک زیبایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به‌طورکلی در کلینیک‌ها باید فضایی بهداشتی، باکیفیت به لحاظ ساختار ظاهری و ازنظر زیبایی‌شناسی به‌صورت ایده آل و متفاوت طراحی شود. نوع طراحی در نظر گرفته‌شده برای دکوراسیون داخلی مراکز درمانی از کلینیک‌های زیبایی بسیار متفاوت است زیرا افراد مراجعه‌کننده به کلینیک زیبایی، نوع پذیرش و خدمات، کارکنان، تجهیزات و هزینه و ….. با مراکز درمانی تفاوت زیادی دارند.

دکوراسیون کلینیک زیبایی

امروزه بسیاری از مراجعین تنها برای رسیدن به چهره و اندامی زیباتر به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند بدون آنکه مشکل یا بیماری خاصی داشته باشند. مهم‌ترین نکته‌ای که برای چیدمان اصولی و دکوراسیون کلینیک زیبایی باید موردتوجه قرار گیرد این است که سالن انتظار باید به‌گونه‌ای طراحی شود که موجب جلب اعتماد در بالاترین حد ممکن و ایجاد احساس راحتی در مراجعه‌کنندگان شود.

انتخاب نوع مبلمان مناسب و استاندارد از هر لحاظ برای دکوراسیون کلینیک زیبایی در قسمت سالن انتظار، اصلی‌ترین نقش را در ایجاد احساس راحتی مشتریان بر عهده دارد. برای انتخاب مبلمان سالن انتظار در این نوع کلینیک‌ها بهتر است نوع طرح و رنگ مبلمان و راحتی آنها مدنظر قرار گیرد و با رنگ دیوار سالن انتظار هماهنگی داشته باشد.

دکوراسیون سالن انتظار کلینیک زیبایی باید به‌گونه‌ای طراحی شود که موجب جلب اعتماد در بالاترین حد ممکن و ایجاد احساس راحتی در مراجعه‌کنندگان شود.
دکوراسیون سالن انتظار کلینیک زیبایی باید به‌گونه‌ای طراحی شود که موجب جلب اعتماد در بالاترین حد ممکن و ایجاد احساس راحتی در مراجعه‌کنندگان شود.

چیدمان اصولی برای دکوراسیون کلینیک زیبایی

اگر سالن انتظار کلینیک زیبایی کوچک است و فضایی کم دارد بهتر است از رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده‌تر برای مبلمان راحتی در این قسمت استفاده شود تا علاوه بر ایجاد فضایی زیبا محیطی آرامش‌بخش و دل‌بازتر برای مراجعه‌کنندگان ایجاد شود. علاوه بر انتخاب مبلمان مناسب، چیدمان مجله و روزنامه بر روی میزی که در سالن انتظار قرار دارد و یا قفسه‌هایی که به زیبایی در گوشه و کنار سالن تعبیه‌شده موجب می‌شود بیمار زمان انتظار را کمتر احساس کند. ازآنجایی‌که قسمت پذیرش اولین جایی است که بیمار در کلینیک زیبایی مدت‌زمان کوتاهی را در آنجا سپری مَی‌کند طراحی زیبا و اصولی این بخش موجب زیباتر به نظر رسیدن سالن انتظار در نگاه ۱ می‌شود. برای انتخاب میز منشی بهتر است به طراحی فضای کلی سالن انتظار توجه شود و نوع مواد مصرفی و جنس متریال مورداستفاده برای میز با فضای کلی هماهنگی داشته باشد.

در محیط‌های مدرن برای دکوراسیون کلینیک زیبایی استفاده از میز چوبی می‌تواند فضای کلی سالن انتظار را از یکنواختی خارج کند. علاوه بر این در طراحی سالن انتظار، مراجعه‌کنندگان باید بتوانند به‌راحتی به بروشورهای آموزشی، فیلم‌های اطلاع‌رسانی، نوشیدنی مناسب با فصل و سرویس بهداشتی دسترسی داشته باشند.

دکوراسیون کلینیک زیبایی باید توسط افراد حرفه‌ای به‌گونه‌ای اجرا شود که سبب اطمینان خاطر و جلب نظر و اعتماد مشتری گردد.
دکوراسیون کلینیک زیبایی باید توسط افراد حرفه‌ای به‌گونه‌ای اجرا شود که سبب اطمینان خاطر و جلب نظر و اعتماد مشتری گردد.

دکوراسیون کلینیک زیبایی باید توسط افراد حرفه‌ای به‌گونه‌ای اجرا شود که سبب اطمینان خاطر و جلب نظر و اعتماد مشتری به لحاظ ویژگی‌های ساختاری و عملکردی کلینیک باشد. القای احساس رضایت توأم با اطمینان تنها در صورتی به وجود می‌آید که به همه جنبه‌های اصولی روان‌شناختی در چیدمان و دکوراسیون کلینیک زیبایی توجه شود و این امر تنها با استفاده از تجربه کارشناسان موفق در این زمینه محقق می‌شود.

اصول طراحی در دکوراسیون کلینیک زیبایی Nu Face

برای ایجاد محیطی آرامش‌بخش در دکوراسیون کلینیک زیبایی بهتر است از رنگ روشن برای طراحی دیوارها به‌عنوان رنگ غالب استفاده شود و برای طراحی کف به‌کارگیری سرامیک بارنگ روشن و ساده‌تر می‌تواند فضایی ایده آل و مدرن را خلق کند. همخوانی رنگ دیوارها بارنگ سرامیک و فضای کلی کلینیک موجب ایجاد تعادل بصری و زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون کلینیک زیبایی در نگاه کلی می‌گردد.

یکی از پروژه‌های موفق درزمینه دکوراسیون کلینیک زیبایی در سال ۲۰۱۵ توسط گروه معماری ADHOC در کانادا طراحی‌شده که Univers Nu Face نام دارد. در این کلینیک زیبایی علاوه بر بخش‌های درمانی نیاز به بخش‌هایی برای فروش محصولات زیبایی احساس می‌شد. درواقع فضایی حرفه‌ای که برند Nu Face را نمایش دهد. ایده طراحی میز پذیرش به درخواست کارفرما می‌باشد و با دایره‌هایی که با ۱ ریتم خاص ریزودرشت میشوند نمایان شده است. در پشت میز پذیرش پروانه‌ای طراحی‌شده است که نشان از هویت اصلی برند Nu Face دارد.

در بخش فروش محصولات زیبایی برندهای متنوع کنار یکدیگر قرار دارد که هر ۱ ویژگی‌های خاص خود را حفظ کرده‌اند. تمامی بخش‌های این کلینیک زیبایی با استفاده از خلاقیت بالا با هزینه‌ای کم طراحی‌شده است. برای مثال در اتاق مشاور، فضا با استفاده از ترکیب ۲ رنگ مشکی و سفید از یکدیگر تفکیک‌شده است و بدون نیاز به پارتیشن‌بندی، مراجعه‌کننده برای ارائه درخواستش وارد بخش مشکی می‌شود و برای گرفتن خدمات زیبایی به بخش سفید رجوع می‌کند. این روش کم‌هزینه که با خلاقیت بالایی برای دکوراسیون کلینیک زیبایی این برند طراحی‌شده موجب مشخص شدن محدوده فضا با زیبایی هرچه‌تمام‌تر در اتاق مشاور شده است.

بیشتر بخوانید: طراحی استاندارد کلینیک زیبایی

امتیاز دهی
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
شهرآرا، پیشرو در طراحی دکوراسیون داروخانه

اطلاع از شرایط VIP شهرآرا + برآورد هزینه دکوراسیون داروخانه شما

لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
شهرآرا، پیشرو در طراحی دکوراسیون داروخانه

اطلاع از شرایط VIP شهرآرا + برآورد هزینه دکوراسیون داروخانه شما

لطفا شماره موبایل خود را وارد نمایید.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

Stay in the loop