داروخانه دکتر دهقان

Dr. Dehghan Pharmacy
موقعیت: اصفهان - خیابان هشت بهشت
متراژ: 70 مترمربع
زمان طراحی و اجرا: 1399
وضعیت: طراحی و اجرا توسط گروه معماران شهرآرا
رنگ‌بندی داروخانه:

بخش‌های مختلف داروخانه:

آرایشی بهداشتی، مکمل ورزشی مادر و کودک، دارویی، نسخه پیچی اتاق مشاوره، نشیمن، اتاق مدیریت

5/5 – (1 امتیاز)

هدف شهرآرا

تیم شهرآرا، پیش از شروع طراحی و اجرای دکوراسیون داروخانه، مشاوره‌های لازم را در اختیار شما می‌گذارد تا طی پروسه‌ی طراحی، همه چیز قابل پیش‌بینی باشد. هدف اصلی ما، طراحی فضایی مدرن و کاربردی است تا پرسنل و مراجعه‌کنندگان آسایش و رضایت بیشتری داشته باشند. کافی‌ست دکوراسیون داروخانه‌تان را به ما بسپارید و زمان و انرژی‌‌تان را برای رسیدگی به دیگر امور تأسیس یا بازسازی داروخانه‌تان اختصاص دهید. از صفر تا 100 طراحی و اجرای دکور داروخانه کنار شما خواهیم بود.

پروژه داروخانه دکتر دهقان

چرا دکتر دهقان شهرآرا را انتخاب کردند؟

دکتر دهقان از طریق انجمن داروسازان اصفهان با نمونه‌کارهای گروه معماران شهرآرا آشنا شدند و برای طراحی داروخانه جدید خود به ما مراجعه کردند.

پس از بازدید حضوری از محل، در جلسه اول طراحی با حضور دکتر دهقان، پلان‌برداری انجام شد. سپس گفتگویی در مورد نیازها و دیدگاه‌های کارفرما و جای‌گذاری بخش‌های مختلف صورت گرفت.

طراحی سه‌بعدی در کمتر از ۱۵ روز ارائه شد و در جلسه اول مورد تایید دکتر دهقان قرار گرفت. نزدیکی سلیقه دکتر دهقان با گروه معماران شهرآرا، دلیل انتخاب ایشان بود.

پروژه داروخانه دکتر دهقان
پروژه داروخانه دکتر دهقان

چالش‌های داروخانه

نامتقارن بودن پلان، از اصلی‌ترین چالش‌های این پروژه بود که در طراحی سعی شد از خطوط منحنی به عنوان یک نقطه قوت استفاده شود.

جزئیات طراحی قسمت‌های مختلف داروخانه

در ادامه، بخش‌های مختلف طراحی داروخانه و نحوه اجرای آن بررسی خواهد شد:

اثربخشی نور در دکوراسیون داروخانه

یکی از مهم‌ترین موضوعات در معماری و طراحی دکوراسیون، دعوت‌کنندگی ورودی مکان‌ها است. در دکوراسیون داروخانه کوچک، به دلیل کمبود فضا برای نمایش تمام اجناس، با چیدمان قفسه مقابل شیشه‌های کنار در، این موضوع کاملاً بی‌اهمیت می‌شود.
از طرفی نور مستقیم روی داروها و قفسه‌ها تأثیرات مخربی بر جای می‌گذارد؛ چرا که قفسه‌ها در اثر نور مستقیم، به‌مرور دچار رنگ‌پریدگی می‌شوند و از عمر داروها نیز کاسته می‌شود.

از این رو بهتر است قفسه‌بندی در دکوراسیون داروخانه کوچک، در تمام دیوارها ‌جز دو دیوار شیشه‌ای کنار درب ورودی انجام شود. در دیزاین داروخانه دکتر دهقان با توجه به اینکه 10 پنجره در فضا وجود داشت، 8 پنجره با پشت قفسه بسته شد و فقط 2 پنجره که در فضای مشتری بود، باز گذاشته شد که هم نور فضا تأمین شود و هم جنبه‌ی تبلیغاتی برای گذر پیاده داشته باشد. البته از بخش بیرونی یکی از پنجره‌ها برای نصب تابلو استفاده شد که هنگام تردد وسایل نقلیه دید خوبی داشته باشد.

پروژه داروخانه دکتر دهقان

متریال قفسه‌بندی

در داروخانه‌های قدیمی از قفسه‌بندی فلزی استفاده می‌شد که متاسفانه هنوز هم رد و نشانی از آن به چشم می‌خورد. در حال حاضر بهترین متریال در قفسه‌بندی داروخانه، استفاده از‌ هایگلاس با روکش ترک است.

در حال حاضر برای صرفه‌جویی در هزینه‌های دکوراسیون داروخانه از ادغام متریال در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. پیشنهاد ما برای نمایش ویترین داروخانه، استفاده از متریال درجه یک است که هم جلوه بهتری دارد و هم ماندگاری بالاتر.

پروژه داروخانه دکتر دهقان

دکوراسیون سبز داروخانه

قطعاً تابه‌حال فضاهای اداری و تجاری بسیاری مشاهده‌ کرده‌اید که از سبزینگی در فضا بهره برده‌اند؛ از جمله مزایای این کار، افزایش بهره‌وری زیبایی و مدرن شدن فضاست. در دیزاین داروخانه دکتر دهقان سعی شد برای جداسازی قفسه‌های دارویی و بهداشتی و زیبایی و مدرن شدن داروخانه، از دیوار سبز که از گل‌های طبیعی هستند،  استفاده شود.

پروژه داروخانه دکتر دهقان

تصاویر طراحی و اجرا

ویدیو داروخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =


نمونه کارهای مشابه